Zweeds huiswerk - Reisverslag uit Örebro, Zweden van Ellen Kuipers - WaarBenJij.nu Zweeds huiswerk - Reisverslag uit Örebro, Zweden van Ellen Kuipers - WaarBenJij.nu

Zweeds huiswerk

Door: Ellen

Blijf op de hoogte en volg Ellen

30 Januari 2008 | Zweden, Örebro

Well, what do you know. Zweeds was gisteren erg leuk! We hebben 3 uur lang eigenlijk alleen maar Zweeds gepraat, want volgens Ylva is dat de beste manier om snel Zweeds te leren. Het was wel erg vermoeiend, want het Zweeds dat niet te begrijpen was werd uitgelegd in het Engels. Vertalen, vertalen, vertalen dus! ;)

Ik ben nu huiswerk voor Zweeds aan het maken. Daarbij moeten we een verhaaltje schrijven in het Zweeds met behulp van een woordenboek (hoera, Internet!). Dit heb ik tot nu toe:

Hej, jag heter Ellen och jag kommer från Niederlanderna. Jag bor på Studentgatan sex, nummer twohundrafyra. Jag vaknade klockan åtta idag och klockan sju igår. Morgen, jag ska vaknar klockan nio! Jag tvättade idag och jag ska äta pasta ikväll. Jag gillar pasta, men jag gillar kokar inte...

Het begin is er! Eigenlijk is het schrijven niet zo lastig. Het verstaan van het Zweeds is moeilijker. Vergelijk het met Frans, want dat wordt ook heel snel uitgesproken en is anders dan woordenboek-Nederlands. Zie je een andere letter staan dan je uitspreekt? Oh, geen probleem - het klinkt gewoon mooier! ;)

Verder is er nog weinig spannends gebeurd vandaag. Zodra er wat gebeurd een nieuwe update!